Monday, May 28, 2007

Selamat Pengantin Baru..

Acara yang tak pernah aku saksikan di mana mana, kedua mempelai di beri seteguk minuman saorang (air kosong kot?) sebaik pengantin lelaki di gandingkan dengan pengantin perempuan di perkarangan rumah.Mempelai berjalan menuju ke dalam rumah. Note:-Yang aku suka pergi kenduri kawen sebelah negeri Johor ni pasal cukup teruja dengan nasik beriani derang yang sedap (original) serta lauk pauk mereka yang enak. Tema kaler cekelat..cool juga..kedua pengantin kelihatan sama padan,segak, bergaya,lazat dan juga berkrim, umpama cendawan di belah belah...ekekeMenjadi raja sehari.,saat saat yang pasti menjadi kenangan sehingga ke anak cucu cicit piut..

13 comments:

Anonymous said...

mempelai minum seteguk air tu adat org jawa tu
aku pon x tau apa sbbnya
aku pon dulu masa kawen kena wat mcm tu

halym said...

hang pon JAWorld ke bes ? ekekeke
tu air suci ke hape?

Unknown said...

yeob ke tu?

halym said...

ye la..takkan tetipu kot?
aku dah mintak kebenaran dia publish gamba ni..

b3skut said...

aku peranakan, Lym
jaworld + eurasian = pan asian
wakakakak

Ajipp said...

dapat gak tgk muka abang yeob ekekkeke..

slamat pengantin baru wat abang yeob..
bang bes dan bang lym juga..

ekekkekeke..

halym said...

WAKAKAKA
beskut gilak meroyan

Ajipp MENTAL+senget = Minang

wakakaka

just me said...

bang yeob ker?

encem ekk..kalu tau le...dulu lagik aku ngorat...wakakaka

Anonymous said...

nampak x manda ada berjalan kt blakang2 yeob tu abg lym???ekekekke

cemutkeyengge said...

errr yang tukang kipas tu aku nampak macam manda n santos jer...yer kerrr..?

Misz HoNey said...

hoh...bkn kak...manda gebu lagik..santos lak itam lagik..

wakakakkaka

Niza @ Anis said...

dpt gak tgk muke yeob..
slmt pengantin baru yeob!

Anonymous said...

aku beri kebenaran khas kat halym utk publish pic2 ni tanpa sbrg royalti pun..

tang kedua mempelai diberi num air tu, aku tak pasti sbb apa.. nak kata pasal adat jawa bukan juga sbb family bini aku bukan jawa.. mcm kat tmpt lain, depa suapkan pulut kuning

apa pun berlalu sudah hari yg sungguh bermakna bagi aku tapi tetap dlm ingatan