Saturday, February 10, 2007

Aku hangen btol..

Nisa' ni boleh gelak pulak....ceritanya kan..majalah yang Nisa' pegang tu ntah mende buku ntah yang kata Nisa' pengawas kat sekolah yang jual..pengawas tu mcm paksa dia beli..buku kertas nipis tu harganya aku check kat situ rm1.40sen, Kebetulan pagi tu ibu Nisa' bagi dia 2 hengget duit belanja,dek kerana terpaksa..Nisa' pon bayarlah 2 hengget,pastu pengawas tu buleh pulang balik baki SEPOSEN je kat Nisa'...So biler tiba waktu rehat,kata Nisa' dia pon pegi lah ke kantin dan beli kueh dan bayar kat casher tu seposen jek..padahal kebiasaan dia akan beli nasik lemak atau mee goreng harga singgit..then Nisa' cerita kat aku dan annie casher tu pulang balik duit yang Nisa' kasik tu dan cakap duit tak cukup nak beli ..akhirnya Nisa' langsung tak makan pada hari tersebut..Yang buat aku lagi bengang pulak, ni ape kejadah nye pulak budak2 pengawas tu jual menda2 ngarut cemni? tak cukup lagi kah buku kerja yang mcm karung guni Nisa' bawak ke sekolah hari hari??..adakah pengawas2 ni di pergunakan pihak2 tertentu untuk mengaut keuntungan sambil melakukan produk jualan mereka dengan cara begini? Tak faham aku..

1 comment:

awegedebe said...

Lym,
Ko pegi aje kat sekolah tu, cari guru besar dan panggil pengawas tu. Dapatkan penjelasan dari mereka.

Aku dah lalui pengalaman macam ni.