Sunday, July 08, 2007

Aku GIAN semula..

Aku dok perati je kelibat moto ni kat on the road sekarang...Moto ni moto Honda Shadow 600...zeishhh..otometik aku teringat zaman kegemilangan aku semasa penghujung era 90an tak lama dulu(cheewah gemilang tuu..hehe) Bawak moto besar beb,mesti la gemilang..hahaha,tapi tak la besar gedabak weii..kira ngam dengan aku je..Honda Shadow ni 600cc,seingat aku memula dulu Awie pakai moto ni..sekarang dia dah pakai Harley Davidson beb..cilakak betul!! mencikk aku nengok..ala masa tu kan dia rewang rewang dengan Erra kan..hehe.Aku pernah tunggang dulu Yamaha Virago 535 dari tahun 1997 sehingga 2001.Merasa jugak la kan glamour pakai moto besar keliling bandar..ekeke Ni la rupa Virago aku dulu tu..(sebelum pakai Virago ni aku pakai Yamaha RX-Z).Masa tu tadak lagi Digital Camera kan? soh maleh la aku nak pi scan gamba aku dengan moto aku tu,ialah,takot korang tak percaya lak cite aku,tapi dulu aku pakai kaler Maroon.535 tau cc dia.sekali press trotal macam nak tercampak aku ke belakang.Errr..dengan moto ni la aku carik makan dulu..hehe,masa tu kira saham naik mencanak la..ramai awek yang himpit nak naik moto,tapi derang tak nak tolong isik minyak,wakaka.
Aku teringat waktu tu aku dengan jeket jeans steng (setengah) helmet steng (Marushin-beli kat Mechinda,Pertama Kompleks) glove kulit steng,dengan kasut kulit DR.Marten,pergghhh terasa hebat tau menunggang atas jalan..sebab masa tu Virago TOP jugak la..selain daripasa Kawasaki Vulcan 500.
Selepas aku kawin aku masih simpan moto ni selama 2 tahun.Lepas setahun kelahiran Nisa', aku dengan berat hati lepaskan moto tu kat kawan aku walaupon aku dah habis bayar kat bank dah.Entah kenapa masa tu minat aku tiba tiba hilang kerana mendapat cahayamata.Fikiran aku lebih tertumpu kepada anak pertama.Ialah,masa tu pertama kali jadi bapa,bangga juga kan.Tapi aku tak menyesal,lagi pon masa tu aku dah pakai kereta jugak,tak la patah kaki.Tak lama lepas tu aku beli moto kapchai sampai la sekarang ni aku pakai.So,usia kapchai aku dan mencecah 6 tahun,korang tau je la,dari 500cc downgrade ke 100cc,apa kejadah nye? (hehehe..saja je nak kasik alasan) Tapi betul ooo..naluri aku melonjak lonjak biler moto besar selalu overtake aku tengah naik moto kecik kat highway ataupon aku sedang bawak kete..ishh ishh berat sungguh dugaanMU ya Allah!

Sekarang ni aku takde la nak beli Virago semula,tapi aku terpikat pulak kat Honda Shadow ni,pasal mula2 dulu mmg aku plan nak beli Shadow, tapi masa tu keluar pulak Virago,Hari tu sebijik Shadow potong kapchai aku kat highway,ntah mamat mana ntah bawak,siap jeling kat aku lagik,perghh macam Harley tuuu dia customise kan Shadow tu...tu la yang GIAN aku datang balik ni...aduhai..berkobar kobar..Sekali aku check market price dia sekarang rm15,000,hampir nak pengsan jugak aku..hehehe doakan aku berjaya,tapi kalau tak berjaya pon takpelah kan..Tapi aku dah tolak la helmet Marushin steng aku dulu tu..original beb,beli rm150,kira mahal oo masa tu..masa tu TOP oo helmet Marushin,Tu la kalo nak beli moto,accessories nak kena balik..tapi mesti la ada stail macam tunggang Harley,takdelah GONJENG tauuu...hehe (jeles tengok M.Rajoli tau!)

*Kepada isteri tersayang,fahamilah gelodak hati ini..please..please..please

12 comments:

marts said...

Nampak sangat ko dah tua kan!

Nanti kalau ko beli moto ni kan Lym, jenuh la hang nak kena minum Lasindah Cafe tiap2 hari!

Anonymous said...

Abang Halym, cakap ler ngan wife cenggini... "Yang, kalo I beli moto tuh, kiter boley pie dating naik moto tuh same2 cam orang bujang".

Kalo Ammal, abe cakap cenggitu, set!! Pie kedai skrang gak... Hahahaha

halym said...

kalau aku cakap cemni buleh tak? ".....Yang..pakai seploh ribu duit Yang ye..abang tambah limeribu jer..'' ekeke

capati said...

kalo aku jadik anne dengar ko cakap camtu..... aku belikan poster jer ler utk ko.... tampal kat dinding.... pastu tengok jer ler hari2.....

b3skut said...

perghhh
caya la bang
x sangka menat easy rider tu...

bang..marushin nak tolak x?
kasi la murah2 sket
dh usang dh tu

aku pakai SHOEI je dulu
tp... sejak pakai ex5 ni, tukar apollo je

Magnum 5 button kena curikkkkk!
mencikkkk

halym said...

Cap..Cap kena sokong taw minat hasben..beli poster je mana menjadi?
ooo..kalau nak beli pinggan mangkuk,periuk belanga,set barang kemas buakan main soh hasben kerja kuat kuat?

ekekekek

halym said...

bang bes..aku mmg minat easy rider daru dulu lagik..sblom Awie pakai lagi taw..hehe

bes,Marushin tu dah jadi tukun tiruan agaknya..ekeke

Anonymous said...

Ala Bang Lym, kalo setakat suruh bini faham isi hati, duit tarak, boley blah laa... Ada ka patut! Dia yg meghoyan nak motor tuh, suruh bini kuar duit. Huh!! Hampes tol!!!

halym said...

eh eh nanti dulu Ammal...aku nak jimatkan kos dia drive pagi pagi ke opis dengan jalan jem dan tol..so dengan moto aku buleh hantar dan jemput dia balik kerja..hehehe

cemutkeyengge said...

lym, alang-alang aku kena type ntah hape-hapenya word, so aku rasa ko sesuai naik beskal chopper jer tau...sure anne leh belikan...

Anonymous said...

WAKAKAKA.... HAHAHAHA... botol tuh! Ammal sokong Kak Cemut!!

halym said...

mencikk...beskal chopper takleh pergi Bangsar..