Tuesday, July 03, 2007

Cucur Udang Alor Gajah..

Aku selalu di promote pasal kue udang Alor Gajah ni oleh Kak Dora 'The Store' kita..ekeke.Tak sangka pulak dah beberapa lama baru aku sedar ada cawangan kat pekan Tampin,kebetulan aku biasa lepak dan buek bising kek pokan Tampin..hehe.Kak Dora takde lak cakap ada branch kat sini cuma dia soh aku pi pekan Alor Gajah pekena cucur udang yang boleh di katakan pemes gak sekitar sempadan Melaka/Negeri Sembilan ni,so tak payah la pi jejauh, kat Tampin pon dah ada,memang depa import terus dari Alor Gajah,kebetulan juga kampung Anne dekat dekat sini jugak.
So, begini la rupanya dari lensa enpon kamera aku..nampak macam rojak campur tapi itulah hakikatnya..Bukan la 100% cucur udang kat situ,campur gak ikanbola,timun dan yang paling pantang dalam hidup aku ialah tempe depa pi campur dalam tuh..Apalagi, terpaksa la buat kerja kuis menguis sambil makan.First time makan memang rasa sedap sangat sebab mungkin aku lapar dan baru mencuba,kueh udang dia padat dengan tepung tapi tak pernah lak aku jumpa udang terselit barang gak sekor dua,takpe lah..yang penting sos cili tu memain peranan penting jugak..hmm..can do laa..
Err..bercakap pasal sos tadi..ada seorang sahabat kata nak poskan sebotol kat aku..tak masih lagi belum sampai,Aku rasa mungkin sangkut kat pejabat pos ke mana mana,takpe lah,mungkin juga kawan aku tu belum hantar lagi,almaklumlah dia sibuk buat persiapan kawin dia kot..ataupon sibuk berdeting tetiap hari..tak payah la pos,aku dah dapatkannya sendiri..tak sabar rasasnya nak buat kue KODOK pulak kat umah,pastu cicah dengan sos cili ni..

1 comment:

marts said...

Macam pasembor Penang je aku tengok.

Ko suka sangat kalau bab2 yang ada kodok kan?