Wednesday, April 25, 2007

Aku Redha..

Hmmm..3 hari aku Mandom dek kerana blog aku terbreakdown! Nak aje aku cabut lari bercuti ke Cyprus ke Barbados ke Sri Lanka ke,tapi aku sebenarnya tiada bajet.Sedih aku mengenangkan blog yang lawa tetiba jadik KATAK! ade ke depa kata macam blog Katak? huh! Aku pada mulanya tiada niat untuk dengki kepada sesiapa, cuma aku tiba tiba terlintas untuk menghias atau lebih tepat berbuat sesuatu dari segi penataan layoutnya.Setahun yang lalu,aku pernah di cadang untuk mencuba sesuatu di situ,tapi entah kenapa aku ni jenis yang malas, mungkin juga kerana aku begitu takut untuk mengusik sebarang hal tentang Template apatah lagi berkenaan HTML code!Aku sebenarnya juga telah di beri amaran KERAS oleh pembina blog ini untuk tidak mengacau di situ!

Aku berada di cc ketika itu,selepas puas meronda dan merapu di dalam forum KooL,aku singgah pula ke blog demi blog kengkawan sambil meninggalkan jejak,biler sampai semula ke blog haku sendiri,masa tu terpikir yang aku harus mencuba sesuatu di Layout,satu demi satu aku ubah dan masukkan.Aku tersenyum gumbira melihatkan hasilnya..wah terror jugak aku ye..dalam hati berkata kata..Selepas itu teringat pulak kat Calendar,aku pon ingin ader kalendar gak..aku pon pi la ke link Free Calendar for Blog,(ambik dari blog Ajipp,ni sumer salah Ajipp!) Aku ikut segala arahan untuk mempaste coding ke dalam Template,carik punya carik tak jumpa tempat yg harus aku letak coding itu,hampir 30 minit aku merayau di dalam Setting/Template,peluh dingin mula membasahi..Aku cuba membuat beberapa panggilan kepada pengendali blog,tetapi hampa,tiada jawapan..

Tanpa di duga,mungkin adrenalin ketika itu begitu memuncak untuk mencuba,tanpa segan silu pada diri sendiri aku telah menekan satu butang keramat yang pada hikmat aku tiada apa apa (aku memang suka ikut gerak hati,padan muka aku).Dengan confidentnya aku sangka aku telah berjaya..Akhirnya..ADO!...pusssss...tetiba blog aku hilang segala!
Merah padam muka haku kat situ buat beberapa minit,terkedu ada,berdebar debar,menggigil siku,tensen bagai nak rak,pening lalat kejap dan akhirnya rasa nak berak! Aku esemes la kat kawan kata blog aku dah hancur sambil mencarut! Terus kawan aku tu tepon balik sambil mengatakan padan muka! huh! Tenuk! So,dalam masa 3 hari ni bersepah sepah aku kena padan muka di merata rata blog, nape ek?

However,Terima Kasih ku ucapkan di atas segala kutukan membina itu dan aku pasrah ajer sehingga aku rasa dah takmau dah memblog lagik..Akhirnya pengendali menalipon malam tadi dan memujuk untuk membaiki semua kerosakan,walhal aku bara saja bercadang untuk megupah pembuat blog handalan dari Russia untuk membuat yang baru,dengan bajet RM14 Juta! aku yakin yang blog aku akan lebih canggih dari blog Afdlin Shauki. Tetapi pengendali hanya minta Nescafe dan roti nan cheese 8 keping,aku rasa ianya amat berpatutan.Terima Kasih daun keladi kepada pengendali,kerana anda blog aku tidak lagi macam Katak hari ini!

11 comments:

Ajipp said...

petnah ni!! petnah!! ekekkeke.. meh ajipp nak ceta hal sbenar...

pada pagi yang berbahagia itu, abang lym merayau2 ke blog scarl. scarl baru jaks bape ari bukak blog... tapi blog scarl dah ada kalendar.. abang lym jeles..lalu dia kutuk2 jam kat blog scarl.. jam yang tak berdosa itu plak jadi mangsa... jam dari petaling street katanya. ajipp jadi saksi!! tak caya tanya scarl ekekekkeke...

lalu didorong rasa tak puas ati, die masok plak ke blog ajipp.. nak amek link kalendar la tu.. nak klik kat blog scarl dah termalusss.. ekekekke... entah ape die nak buat.. godek punya godek.. tros blog die diserang todak...

muahahahhaha...

morale of da story...

jangan kekutuk jam kat blog olang...
ekekekekekekkee...

sekian buat takat ini...
kalau ade penambahan lain akan ajipp buat kendian...

yang ikhlas memperbetulkan keadaan;
Ajipp..

muahahahahhahaha...

nak sambung gelak kat blog marts..

marts said...

Hoh! Ko main ugut2 dan drama swasta ngan Awe ye?

Mencikk taww!

just me said...

aku scarlett julia...selaku mangsa kutukan bang lym...ingin menyatakan disini...bahawasanya...segala aper yg dikatakan oleh AJIPP itu benar belaka..dan tiada lain..melainkan benar2 belaka..

wakakaka...

moral aku pon samer ngan ajipp..

aku hadiahkan pantun empat kerat utk bang lym honey ku...

satu dua tiga lekuk
bilang boya satu satu
kutuk jangan sebarang kutuk
kan dh makan diri tu


sekian terimakasih..

Misz HoNey said...

yaaaa..itewlah dia alasan2 dr abg lym yg sememangnyer sengal sejak azali...

ekekekke

halym said...

HUH! yang masuk komen semua MUSUH KETAT aku..mencik!

Marts Tenuk!

Misz HoNey said...

smpai ati abg lym ckp manda yg inesen neh musuh ketat abg lym huhuhu..mcm konyet taw abg lym neh..

ekekkee

just me said...

anje bkn musuh honey kan...kan...


wakakaka...

Anonymous said...

...maka begitulah kutukan kutukan dewata yang di beri kepada Halym oleh kawan kawan ketat dan musuh musuh rapat beliau.....

Ajipp said...

abang lym..

peace..

ekekekekkeke..

awegedebe said...

Hmmm...boleh tahan juga. Tak pe la kalau dah menyesal. Aku bagi masa 1 minggu untuk ko tekan butang tu habis-habisan...pasni bila dah baiki ko tak leh sentuh butang tu lagi.

Anonymous said...

lym dah fobia dgn blog.. skrg dia sdg berubat dgn dukun