Thursday, June 14, 2007

Tirai siput..

Yang ni ambik guna kamera enpon,so kaler siput tu jadik mcm putih,ialah pakai kamera 1.3 Megapixels jek.
Haa pix yang ini dan yang bawah tu kaler siput ni yang original kuning +putih..Yang ni aku guna Canon 7.1 Megapixels punya kamera..hehe..Kat KL ni ader jual siput ni tapi tak ORI sbb buatan plastic.Yang mahal nya tirai ni dia punya bunyik biler berlaga. Aku dah lama simpan tirai yang di perbuat dari siput ni.Jenis siput ni aku tak pasti halal ke tidak di pakai atau di gantung atau simpan.Nak tau kena tanya dengan kak cemut a.k.a siput kendur@hotmail.com.Yang pasti ni bukan la siput khinzir kan? Tak kesah la..pening pale nak pikir bebanyak..Alkisahnya jiran sebelah pintu aku dulu orang Sarawak,la ni dia dah pindah dah ke Kayangan Heights kat Shah Alam, dia belikan siput ni pada tahun 2002 sekali dengan tikar mengkuang yang masih ada terdampar kat ruang tamu.So dah lama aku simpan kerana aku takda masa nak uruskan benda ni.Lagi pon anak2 masih kecik so depa ni kan suka tarik sana tarik sini,tak relevan la nak gantung,kang tak sampai seposen dah putus dah...
Seminggu dua ni aku sibuk mengemas dan mengandam rumah,tu yang jumpa siput siput ni dan otometik teringin nak gantung,aku panggil la Indon pekerja kat apartments tempat aku tinggal,aku soh dia drill kan lobang dan buat kan kayu hamparan penggantung tirai ni,dah siap dah kat beam nak ke dapor.Ek eleh ciput je lak biler aku tengok dah siap tgantung,ada ruang lagi kiri kanan,kena tambah lagi dopoh helai lagi baru ngam penuh dan cun.Huh kudukut jugak jiran aku tu..ekeke..kejap kejap tu je aku teringatkan jiran aku tu dan esemes kat dia tanya biler nak ke Sarawak,haram dia tak jawap..lepas tu tingat lak kat Kak Dora,esemes kat dier plak..tak gak jawap..tanya gak biler nak balik Sarawak.aku nak kirim lagi doploh helai..hehehe
Bingung..aku esemes lak kat Qatarsis..hehehe dia sibuk ngalah PM ke dia tak layak nak beresemes dengan aku ni? hehehe,dia buleh anta (Anis) secretary merangkap bini dia yang jawapkan esemes aku!! aku mencik kat ko Qatar..ekeke.Apapon aku menerima feedback yang mengembirakan..Anis kata Qatar akan terbang sekarang jugak ke Sarawak untuk carikkan tirai siput aku tu..hehehe tak gitu Anis? Haa..jangan ko tesilap beli siput sedut plak QaTar,aku dah siap tepek gambo tu untuk ko dan Anis perati dan selidik betul betul..hehehe.Ok segala perbelanjaan dan insuren perjalanan nanti ko buleh claim kat aku melalui buku tiga lima.Qatar, sebelum lupa aku rasa yang dok ader tergantung tu panjang nya mungkin 5 kaki setengah,kalau buleh carikkan panjang sikit ye, dalam 7 stengah atau 8 kaki.Sekian terima kasih.Afundi Qatar!!

4 comments:

marts said...

Kak Cemut tak kisah ke Lym adik beradik dia ko jadikkan perhiasan? Ko ngan Kak Cemut kan macam adik beradik. Tak baik tawww!

Anonymous said...

Ahahaha.kitorg nk wat govt tax 29%.leh kaye cpt cmni.muehehe.abg halym bwk bsabar yo.tggu encik katar den bLk ke bumi kenyaLAng dlu wokeH =)

cemutkeyengge said...

ceiissss....sape plak menghina banga kejadian aku neh...mau nak kena potong paler neh...banyak lagi mende lain ko leh gantung, siput juga dipilihnya...kuranggg asaammmm punya halym...binturong!

cemutkeyengge said...

*bangsa