Friday, March 23, 2007

Kue Kentot

Dulu masa kekecit aku suka makan kue ni,tapi bukan beli kat kedai ke atau kat supermarket,tapi mak aku yang kengkadang buat setiap petang,ialah masa tu pon mak aku muda lagi kot,so dia rajin la buat kue setiap petang bagi anak anak makan,sekarang ni tak lagi..ok,biler dah besar ni,katakan aku jumpa kue ni kat kedai pepagi atau pepetang kat gerai ke hape..sure aku tak beli punya..pesal aku tak suka lagi tengok kue ni..memang tak suka la ni dah le kaler itam..ader lagi satu sebab nape aku tak suka makan kue ni pasal...kue ni busuk? busuk? betul ke? hahaha

Alkisahnye..sewaktu aku bersembang malam kat amnet dulu dengan cemut,kak nor,lomang,capati dan ajipp, maka timbullah semula citer pasal kue ni,tapi versi baru cerita ajipp terkentot kentot busuk pabila makan kue ni.Baru la aku tau yang kue ni ade nama samaran,kueh kentut,Ajipp juga bagitau yang dia suka sangat makan kue ni sebab dia memang ada masalah dengan urat kentut dia yang tersumbat,padahal bape kali bypass dah dia buat kat spital masih dia ade masalah kesumbatan urat itew..

So,untuk mengatasi masalah itu dia pun makan la kue ni banyak banyak,ada sekali tu dia kata dia borong semua kue kat gerai kat Jusco satu talam,dalam satu malam tu sambil bersembang dengan kitaworang dia sempat habiskan semua kue tu seorang diri..pepaham je lah lepas tu apa jadi kan? Aku berdoa yang dia cepat sembuh dengan memakan kue ni banyak banyak..Kalau dia stress atau mengalami tekanan mental di tinggal kekasih pon kue ni dapat melegakan..

Nak jadikan cerita pulak..hari ni kawan aku pelawa minum petang kat kentin,tak sangka setelah bertahun tahun aku merajuk dengan kueh ni,ntah la tetiba terbuka pula hati nak makan..waktu itu juga aku tingat kat ajipp pulak tentang faedah perubatan bila makan kue ni,kebetulan hari ni mmg perot aku masuk angin lintang pukang,tanpa berlengah aku rembat la 4 ketol kue ni..tu yang sambil aku buat entry ni angin kus kus tak henti henti keluar..Terima kasih la Ajipp di atas petua yang sangat berguna dan berkesan.

5 comments:

marts said...

Ceh! Tak bersopan sungguh entry neh! Wa ka ka ka...

Ajipp said...

mencikkk bang lym hal2 lam spenda ajipp pon nak ceta ekekekkekke..

Anonymous said...

kueh tu mmg sedap.. tapi bab kentut tu.. wat ilang selera jer

Unknown said...

tenGkiu abG halym kerana membonGkar rahsie yanG boleh dibaGaikan ni. bahan. bahan. hehe. jaGe ko abG ajipp :P

Ajipp said...

siyot je ko deq ekekekkeke...
die tipus saja tuhh..
jangan caya deq tu petnah ekekekke..