Tuesday, September 25, 2007

Tempoyak Daun Petai

Ahad lepas sempat suruh Anne masakkan hidangan fevret aku ni..

Pucuk Ubi 2 ikat.

Daun kunyit,serai dan petai (tiada dlm gambar)

Pucuk ubi,daun kunyit dan serai tadi di satukan dan di hiris halus.Ni aku janji nak tolong Anne hiriskan,tapi dia jugak yang kena buat..hehe

Cilipadi dan kunyit (di tumbuk lumat)

Udang bebrapa ekor (jangan terlalu ramai)

Setelah di hiris halus dan di tumis,masukkan bersama udang,santan,petai dan Tempoyak sesedap rasa.

Siap!!...nasib baik aku sempat ambek gambar piring yang terakhir ni..hehe.Dek kerana menikmati,terlupa pulak aku snap gambar nye..Aku makan mende ni dengan nasik panas dan sambal ikan bilis + ikan masin..wah!! KICK giler la juadah berbuka hari itu..siap sambung ke sahur lagik..

2 comments:

cemutkeyengge said...

ko memang, langsung tak tou nak sedekah kat aku sket pucuk ubi masak tempoyak tu...menciiik...kedekut!

halym said...

ampun kak..hehe
meh la pindah kat sebelah umah saya..wakaka